dinsdag 3 september 2013

DIY#3: Hoe kan je een gebroken oogschaduw vermaken?

Soms heb ik zo mijn onhandige dagen waarbij ik echt alles laat vallen. Nu liet ik op een dag een hele mooie oogschaduw vallen. Ik was echt kwaad maar in plaats van hem weg te gooien zocht ik een oplossing.
Ik ging op zoek naar een manier om de oogschaduw snel en zo goed mogelijk te vermaken.
In deze blog wil ik jullie dus ook tonen hoe je een oogschaduw kan vermaken. Het is echt heel gemakkelijk. De oogschaduw is er een van Catrice intensif 'Eye 'Lunch at Tiffany's (050)'.

Wat heb je allemaal nodig?
Een plastiek zakje (voor de diepvries), een wattenstaafje, een keukenpapier, een muntstuk (is afhankelijk van de grote van de oogschaduw), ontsmettingsalcohol (Ik had enkel 70° thuis maar hoe hoger de graden bijvoorbeeld 90°, hoe sneller het droogt) en een lepel.
Hoe ga je van start?
Je stopt de kapotte oogschaduw in het plastiek zakje. Best in een hoek onderaan. Dit is vooral omdat alle kleine stukjes niet verloren kunnen gaan.
Daarna stamp je voorzichtig met de onderkant van een lepel of iets anders de gebroken stukjes nog meer kapot.
Zo bekom je een hele fijne poeder, dit is veel gemakkelijker voor de rest van het proces.
Dan neem je er de ontsmettingsalcohol bij. Je doet er een heel klein beetje in een lepel of in een spuitje, wat jij het best vindt.
En je doet dit druppel voor druppel bij de oogschaduw (+- 10 druppels).
Nu is het tijd om het wattenstaafje er bij te nemen. Je roert nu de alcohol wat samen met de poeder. Hierbij kan je ook al alles wat op zijn plaats duwen.
Als laatste stap neem je jou muntje. Ik nam een 2 euro stuk. Doe dit in het keukenpapier tot je dit bekomt.
Zo, nu kan je de oogschaduw opnieuw pressen tot een geheel. Op deze manier neem je ook de overtollige alcohol weg.
Daarna kan je de randen nog mooi vegen.
Als je al deze stappen overlopen hebt dan moet de oogschaduw enkel nog drogen. Ik liet het 2uur drogen in de zon.
Zoals je ziet is de oogschaduw bijna terug de oude. De pigmentatie is even goed en de substantie ook.

2 opmerkingen: