zaterdag 6 februari 2016

Mijn gezichtskwasten.

Bij mijn passie voor make-up horen natuurlijk ook mooie kwasten. In dit artikel wil ik deze met jullie eens overlopen. Ik gebruik niet iedere dag mijn kwasten maar het heeft zeker een meerwaarde voor het creëren van een mooie look.

Natuurlijk droom ik van een mooi kwastenset van een bepaald merk maar dit is er nog niet van gekomen omdat dit redelijk kostelijk is. Als ik één koop wil ook meteen een deftige set aanschaffen.
Maar voorlopig ben ik heel tevreden met mijn kleine collectie kwasten.

Voor de basis van mijn make-up heb ik twee kwasten: een foundation stippling brush en een concealer kwast.

De foundation kwast is van Barbara Hofmann. Van dit merk heb ik meerdere kwasten in mijn collectie maar dit zijn oogkwasten. Daar volgt later nog een artikel van.
Het is een stippling bush en ik ben er heel tevreden van. Het brengt mijn foundation mooi egaal aan en is gemakkelijk in gebruik. Deze kwasten zijn te koop in de Di.
Mijn concealer kwast is van Catrice. Deze gebruik ik niet zoveel omdat ik vind dat concealer ook heel gemakkelijk aan te brengen is met je vingers. Maar het is handig om deze in mijn collectie te hebben om aan de kleine hoekjes van mijn ogen te kunnen. De kwast heeft zachte en flexibele haren. Hij is te koop bij het kruitvat voor €2.50.
Om mijn poeder aan te brengen heb ik drie kwasten. Een gezichtskwast van Kiko Milano en twee kabuki kwasten van Essence.

De kwast van Kiko Milano is de Face 102 en deze gebruik ik bijna dagelijks. Het is een zeer goede en zachte kwast. Ideaal voor het aanbrengen van poeder.
De kabuki brush vind ik persoonlijk de tofste kwast. Ik heb er twee van Essence, een van de standaard lijn en een van de limited edition lijn #Secretparty 01 Brushtastic. Jammer genoeg is deze laatste niet meer te koop. Maar hij is prachtig voor in mijn collectie. De kabuki brush is vooral handig om mee te nemen want hij neemt niet veel plaats.
Limited edition #Secretparty
Als laatste heb ik mijn blush, bronzer/contour en highlighter kwasten. Daarvan heb ik er drie.
Eén van essence en twee van Real Techniques.

De blush kwast van Essence heb ik al een tijdje. Waarschijnlijk één van de eerste in mijn collectie. Het zit in het vaste assortiment van Essence maar ondertussen is hij al veranderd van uitzicht. Het is een goede kwast voor zijn prijs en brengt de blush mooi aan.
Ik wou al heel lang een Real Techniques kwast maar het aanbod is zo groot dat ik niet wist welke eerst te kiezen. Tot ik in de Di de settings brush zag. De kwast is bedoeld voor het aanbrengen van highlighter maar is natuurlijk ook handig voor het shapen met bronzer. De kwast is ideaal van vorm om goed de contouren van je gezicht te volgen. Het is een multifunctionele kwast om meer dimensie te geven aan het gezicht.
Als laatste de parel van mijn collectie is deze prachtige rose gouden trapered brush (300) van Real Techniques. Hij komt uit de bold metal collectie. Het liefst wil ik de volledige collectie want ze zijn één voor één prachtig. De kwast is ontworpen voor het aanbrengen van highlighter, blush en bronzer. Hij is zeer luxueus, super zacht en licht superfijn in de hand. Ik gebruik hem enkel voor het aanbrengen van blush.
Kwasten moet je natuurlijk ook heel goed onderhouden als je ze lang wilt gebruiken. Zo is het belangrijk dat je ze regelmatig reinigt. Liefst met een zachte shampoo zoals babyshampoo. Voor tussendoor gebruik ik een brushcleaner van Barbara Hofmann. Deze spuit je rechtstreeks na gebruik op je kwast en maakt hem schoon met behulp van een schoon doekje. Deze reiniger is te koop in de Di.
Dit waren al mijn gezichtskwasten. Ik ben zeer tevreden met mijn collectie tot nu toe maar zoals ik eerder al zei zal er zeker uitbreiding komen.
Meer informatie kan je terug vinden op de volgende sites:
http://www.themakeupspot.nl/
https://www.kruidvat.be/nl/
https://www.kruidvat.be/nl/
http://www.kikocosmetics.com/nl-nl/
http://www.di.be/nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten