woensdag 26 juni 2013

Recept#1: Petit Beurre Taart ♥

Ik ben echt een snoeper en in de vakantie maakt ik heel graag desserts. Vandaag maakte ik een overheerlijke Petit beurre taart.
Het is een super simpel en snel gerecht, er komt geen bakken en geen oven aan te pas.

Hierna volgen de ingrediënten en de bereiding:

Ingrediënten:
  • 250 gram echte boter
  • 250 gram poedersuiker/bloemsuiker
  • een 30 tal petit beurre koekjes
  • 1 tas sterke koffie
  • Versiering (naar eigen keuze): pure chocolade of hagelslag,..
Bereiding:
  1. Maak 1 tas sterke koffie en giet die in een schaal om af te koelen en straks de koekjes er in te kunnen doen
  2. Doe de boter (op kamertemperatuur) en de poedersuiker samen in één kom
  3. Roer tot je een zachte, homogene massa hebt
  4. Neem een platte schaal om de taart op te maken
  5. Neem een petit beurre koekje, doe het langs beide zijden voor 1sec in de koffie en leg het op de schotel, doe dit voor ieder koekje tot je de gewenste grote van taart hebt ( mijn taart is 3 op 3 koekjes)
  6. Smeer over alle koekjes een laag van het mengsel van de boter en suiker (dikte naar keuze)
  7. Doe dit verder tot je de gewenste hoogte hebt ( mijn taart heeft 4 lagen)
  8. Eindig met een laag van het mengsel, is er nog over kan je die gebruiken voor de zijkanten
  9. Versier als laatste de taart met chocolade schilfers of hagelslag
  10. Laat de taart +- nog 30min rusten in de koelkast
  11. Smakelijk :)
Mijn taart:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten